top of page

דוגמא לטכניקות אייקידו של נכדו של מייסד האייקידו

תלמידי אייקידו ברמות ובדרגות שונות מתאמנים יחד באותו שיעור. תלמיד חדש יתאמן כבר בשיעור הראשון עם תלמידים מתקדמים (חגורות שחורות בדרגות שונות) ועם מתחילים כאחד. היעדר החלוקה לקבוצות לפי רמה מאפשרת הן לתלמידים הוותיקים לשפר את מיומנויות הלימוד שלהם והן לתלמידים החדשים להנות מהניסיון שלהם.

האייקידו מתאים גם לאנשים שחסרים רקע באומנויות לחימה, ולאנשים לא-צעירים. בניגוד לקרב-מגע וג'יו-ג'יטסו בראזילאי המאופיינים כאומנויות-לחימה אינטנסיוויות, היעדר התחרות באייקידו מונע פציעות ומאפשר לימוד ופיתוח הגוף והנפש בצורה נעימה ובטוחה.

האייקידו עשויי להתאים לאנשים יותר מיושבים בדעתם, שמחפשים את ה"סוד" שמעבר למה שגלוי לעין. האייקידו מתאים לאנשים שמחפשים אומנות-לחימה מורכבת ומתוחכמת, כזאת שמאפשרת לחזור למשרד בלי פנס בעין וללכת לישיבה בבוקר בלי צליעה.

קבוצת האייקידו שלנו בתל-אביב נעימה ומקבלת אורחים ונשמח אם תתקשרו לקבלת פרטים נוספים אודות שיעור אייקידו חינם ללא כל התחייבות- 0547296988 (שחר).

0547296988
לשיעור אייקידו חינם

למה לבחור באייקידו כאומנות לחימה?

 

בתור התחלה, אייקידו אינה ספורט- אייקידו הינה אמנות לחימה. אייקידו הינה דרך, מסע להכרת הגוף, הנפש והקשרים עם הסביבה. היעדר התחרויות והקרבות באייקידו מאפשרים להתמקד באלמנטים של פיתוח הטכניקה ועוזר בהימנעות מתחרותיות, קינאה וכעסים. באייקידו הקבוצה חשובה מאוד, מכיוון שכל תלמיד (בלי קשר לדרגה שלו) עוזר לחברו לקבוצה בפיתוח הטכניקה שלו.


תלמיד האייקידו המסור יגלה במהרה שינוי ביציבה, בביטחון העצמי, בתנועה בזרימה- הן הגופנית והן הנפשית.

 

כאמנות לחימה, האייקידו מכשירה הן את הבסיס הדרוש לכל  אירוע של הגנה עצמית והן את פיתוח מיומנויות מורכבות ומתקדמות כגון שימוש בחרב, מקל (ג'ו) וסכין (טאנטו). העקרונות הנלמדים בשיעורי האייקידו מכשירים את התלמידים לעימות מול יריב בודד ומול מספר יריבים במקביל.

השיעורים שנלמדים באיקיידו תקפים לרוב לא רק למטרות הגנה-עצמית, אלא דווקא בחיי היום-יום. תירגול מתמיד של הימנעות מהפעלת כוח-מול-כוח, התמקדות בזרימה, הדגש על חיבור לבן-זוג, ושימת דגש על ניתוב כוחו של הבן-זוג\יריב במקום על חסימתו מתגלים במהרה ביחסים הבין-אישיים וההתנהלות בעולם

bottom of page